Blog teriminin anlamı Wikipedia'da şöyle tanımlanıyor:
Blog (ağ günlüğü) veya Weblog (Ağ kütüğü) teknik bilgi gerektirmeden, kendi istedikleri şeyleri, kendi istedikleri şekilde yazan insanların oluşturabildikleri, günlüğe benzeyen web siteleridir. İngilizcedeki "web" ve "log" kelimelerinin birleşmesinden oluşan weblog kavramının zamanla yaygınlaşmış adıdır.
Bana göre ise blog; bir kişinin veya bir işletmenin kendi isteği ile kendi istediği yazıyı yazması olayıdır, günlük olarakta kullanılabilir, diğer bir yönden ise paylaşma aracıdır.
Aslında çoğu kişi benim gibi günlük olarakta kullanılabilir desede kullanılmıyor çünkü günlükler bir başka kişi ile paylaşılmaz.
Blog Özellikleri:
* Güncellik: Blog özelliklerinden en önemlisi güncelliktir, güncel olmayan yani yazı paylaşılmayan bir blog düşüş yaşar.
* Özgün Olması: Diğer en önemli bir özellikte özgün olmasıdır, özgün olmayan bir blog gitmeyen arabaya benzer, ilerleyemezsiniz..
* Yorumlar: Yorumlarda çok önemli diğer bir husustur yorumlara göre şekillenir bloglar..
Blog Türleri:
Wikipedia'da şöyle listelenmiş blog türleri:
- 2. Temasal: Sadece belirli bir alanda yazılan gönderilerin yer aldığı, belirli bir konuda uzman kişilerin yazdığı ve düzenlediği bloglardır. Politika, pazarlama, yemek, internet, ekonomi, tasarım, fotoğraf, programlama dilleri, blogger temaları ve benzeri konularda odaklanmış bloglar bulunmaktadır. Türkçe olarak yayınlanan bloglarda en fazla ilgiyi yemek ve blogger eklentileri konulu bloglar çekmekte, sayı olarak ise bilgisayar blogları göze çarpmaktadır.
- 3. Topluluk: Üyelik sistemine sahip olan ve bu üyelerin yazdıkları gönderilerden meydana gelen bloglardır. Komünite olarak da adlandırılan bu türdeki blogların çoğu kendi sunucularındaki blog yazılımını kullanmaktadır. Tarihsel olarak ise, LiveJournal'da oluşan bir kültür mirasını devam ettirmektedirler.
- 4. Şirket: Şirketlerin kendileri ile ilgili haber ve duyurularını daha samimi bir şekilde halka açtıkları bloglar dünyada ve iş hayatında giderek önem kazanmaktadır. Türkiye'de az sayıda olsa da bazı şirketler şirket bloglarını hizmete sunmaya başlamıştır. Aslında yeryüzündeki akım, şirketin doğrudan değil, samimi karakterdeki bazı çalışanların desteklenmesi yoluyla bloglamaktır. Hatta en ünlü şirket bloglarını tutan Microsoft çalışanları, samimiyetlerine inandırmak için arasıra rakip firmaların ürünlerini de övmekte, reklamını yapmaktadır.
Artık bu yazımı okuduysanız blog kavramını kapmışsınız demektir, bir sonraki yazımda görüşünceye dek hoşça kalın...